niedziela, 20 listopada 2016

Zapiekanka makaronowa

Witam!
Przepis na proste i sycące danie :)
Zapraszam do próbowania :)




Przepis:

Składniki:

  • Pierś z kurczaka 
  • Makaron
  • Ser mozzarella
  • Pomidor
  • Koncentrat pomidorowy
  • Przyprawy( sól, pieprz, papryka ostra i słodka)

Przygotowanie:
  1. Pierś przyprawiam i wkładam na patelnię do podsmażenia.
  2. Gotuje makaron.
  3. Gdy makron jest już ugotowany, przekładam na patelnię z piersią.
  4. Następnie dodaje koncentrat i pokrojone pomidory.
  5. Całość przekładam do naczynia, a na wierzch układam plastry mozzarelli.
  6. Wkładam do piekarnika na +- 10 min temp.180 stopni.





poniedziałek, 14 listopada 2016

Rola MAGNEZU w ludzkim organizmie

Magnez jest pierwiastkiem życia, ponieważ umożliwia przemiany fizyczne niezbędne do przetrwania. Jest on odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie nerwowo- mięśniowe.
Niedobór jego może spowodować liczne dolegliwości, które uniemożliwiają prawidłowe funkcjonowanie prawie wszystkich organów wewnętrznych.



Dla umysłu:
Korzystnie wpływa na umysł, pobudza działanie mózgu i ułatwia koncentrację.

Wzmacnia układ kostny:
Magnez jest drugim, obok wapnia, pierwiastkiem budującym kości. Ponad połowa magnezu obecna w ludzkim organizmie znajduję się w kościach.

Pomaga w odchudzaniu:
Magnez jest ważny w procesach, które odpowiadają za metabolizm składników odżywczych - pobudza do pracy enzymy spalające tłuszcze.
Reguluje poziom insuliny, hormonu odpowiedzialnego za przybieranie na wadze.

Dla mózgu:
Korzystnie wpływa na umysł, pobudza działanie mózgu i ułatwia koncentrację.

Reguluje rytm serca:
Magnez skutecznie leczy arytmię serca.

Magnez a sen:
W przypadku niedoboru magnezu w organizmie, nasz sen jest mniej spokojny.
Magnez skutecznie zwalcza osłabienie i zmęczenie organizmu. Zmniejsza napięcie mięśni oraz ilość kwasu mlekowego.

Zapobiegawczo:
Magnez wzmacnia układ odpornościowy, dlatego pozwala zapobiegać licznym chorobą.

Twarz, ciało i włosy:
Magnez nadaje się również do pielęgnacji włosów, skóry, ciała.

Stres obniża poziom magnezu.

Picie dużej ilości kawy obniża przyswajalność magnezu.

Magnez znajdziemy w:

  • kakao
  • orzechy laskowe
  • gorzka czekolada
  • pestki dyni
  • szpinak
  • banany
  • otręby pszenne
  • płatki owsiane
  • kasza gryczana


niedziela, 13 listopada 2016

Pierś z kurczaka z pieczarkami

Witam!
Ostatnio miałam ochotę na coś innego niż zwykle. Sięgnęłam po pieczarki, nic nadzwyczajnego, ale wyszło przepysznie :)


Przepis:

Składniki:
  • 300g pieczarek 
  • 1 większa cebula
  • Pierś z kurczaka
  • Makaron ( u mnie pełnoziarnisty )
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • Olej do smażenia
  • Przyprawy ( sól, pieprz, papryka ostra)
Przygotowanie:
  1. Pierś przyprawić i włożyć na patelnię. 
  2. Gdy pierś będzie gotowa, odłożyć do innej miski.
  3. Zagotować wodę na makaron.
  4. Na patelnię dodać trochę oleju.
  5. Pokrojone pieczarki i cebulę włożyć na patelnię i dusić pod przykryciem. Co jakiś czas dolewać wody.
  6. Gdy pieczarki są gotowe, dołożyć do nich pierś, ugotowany makaron, jogurt naturalny i przyprawy.
  7. Dusić wszystko przez chwilę.

środa, 2 listopada 2016

Czego nie należy jeść na diecie

Czego unikać na diecie.

Dieta której celem jest spalanie tkanki tłuszczowej, nie jest dla początkujących łatwą sprawą. Podczas redukcji ważna jest staranność w dobieraniu produktów, oraz ich spożywaniu. Należy również pamiętać o sumienności w swoich działaniach, oraz konstruowaniu posiłków.  Bardzo dużą rolę odbywa deficyt kaloryczny, ale i jakość pożywienia. Równie dobrze możemy chudnąć jedząc cały czasz potrawy z McD, ale za to nasz organizm wykańcza się.
Sami nie jesteśmy do końca świadomi co " zaśmieca " nasz organizm.
Aby zdobyć wymarzoną sylwetkę, niestety musimy pozbyć się wielu produktów z naszego jadłospisu.
 Postaram się je przybliżyć :)

1.Fast Food
  • zapiekanki
  • frytki
  • hamburgery
  • hot-dogi
  • pizza

Fast foody szkodzą naszemu organizmowi ponieważ nie zawierają żadnych wartości odżywczych.
Możemy w nich znaleźć: węglowodany, cukier, sól i tłuszcze.
Jedzone codziennie sprzyjają otyłości.

2. Słodycze
  • cukierki
  • batony
  • ciasta
  • żelki
  • ciastka
  • czekolady 
  • itp.
Cukier jest produktem przetworzonym, są pozbawione wszelkich wartości odżywczych, minerałów i witamin.
Gdy spożywamy większą ilość słodyczy, możemy mieć problemy z trawieniem i brakiem energii, ponieważ cukier w organizmie wypłukuje witaminę B. 
A także:
- szybsze starzenie skóry 
- zakwaszenie organizmu
- nasze zęby i kości szybciej się psują

3. Napoje słodzone
  • soki owocowe słodzone
  • napoje typu coca-cola
  • kompoty
4. Wyroby mięsne

  • boczek
  • pasztety
  • parówki
  • szynki
  • kiełbasy
5. Sosy 
6. Śmietana
7. Nie należy także nadużywać alkoholu

Mniej więcej przybliżyłam wszystkie rzeczy które powinniśmy ograniczyć w naszym jadłospisie. 
Wiadomo wszystko jest dla ludzi. W małej ilości nie zaszkodzi, lecz nadużycie może przynieść konsekwencje.